Zielony koktajl na soku brzozowym "swojski ogródek".

polish green smoothie, koktajl jabłkowo-miętowy na soku brzozowym
Zielony detox w wersji słowiańskiej. Tak to sobie wymyśliłem - same lokalne składniki, żadnej egzotyki. Wygląd i smak na pewno są bardzo podobne do mojego pierwszego smoothie i do koktajlu Marzeny. Efekt jednak osiągnięty bez wychodzenia z polskiego, wiejskiego podwórka. Tyle uważanych za zdrowe składników, ile mi wpadło w ręce... ;) Zastanawiałem się nawet nad lokalnym zastępstwem dla imbiru. Przyszedł mi na myśl korzeń chrzanu. Niestety nie miałem go i ten eksperyment zostawię na inną okazję. Może przydarzy nam się wiosenna edycja napojów?

Składniki:

  • 200 ml soku brzozowego
  • 1 jabłko - obrane ze skórki i gniazda nasiennego
  • 1/3 długiego ogórka - bez skórki i nasion
  • 10 listków mięty
  • 1 garść listków młodego szpinaku
  • 1 łyżka otrębów owsianych
  • 1 łyżeczka oleju lnianego
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • 2 łyżeczki cukru lub miodu
Wykonanie:

  • Wszystkie składniki zmiksować do gładkiej konsystencji.
  • Podawać w wysokiej szklance ozdobione listkami mięty.

Komentarze