Zupa migdałowa.

Zupa migdałowa to tradycyjnie wigilijne danie. Przygotowywana była w bogatych domach i stanowiła symbol zamożności gospodarzy. Gdybym chciała przyrządzić ją według przepisu sprzed ponad stu lat to potrzebowałabym mleka, migdałów, rodzynek i ryżu. Nie przepadam za rodzynkami, także pominęłam ten składnik. Dodatkowo zaś użyłam skórki pomarańczowej, cynamonu i cukru trzcinowego. Przed podaniem natomiast, wierzch polałam sosem z owoców leśnych, który idealnie kontrastował ze smakiem zupy. Bardzo smakowało mi to danie kresowe, które według mnie jest raczej propozycją na śniadanie lub deser niż na obiad.


Składniki:


  • 1 l mleka 3,2%
  • 200 g zmielonych migdałów (bez skórki)
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • skórka otarta z jednej pomarańczy (lub skórka kandyzowana)
  • 1/2 szkl. ryżu jaśminowego

Wykonanie:

  • Wlać mleko do garnka, wsypać migdały, cukier, cynamon i skórkę pomarańczową. Doprowadzić do wrzenia i gotować na małych ogniu przez chwilę (ok. 10 minut), pilnując żeby mleko się nie przypaliło.
  • W osobny garnku ugotować na sypko ryż (w mleku lub w wodzie). 
  • Ryż przełożyć do zupy, zamieszać i podawać.

Komentarze

Prześlij komentarz