Tartaletki cytrynowe.


cytrynowe tartaletki, lemon curd tarts
Kiedy mowa o wykorzystaniu kremu lemon curd, małe tarty cytrynowe są pierwszym, co przychodzi na myśl. Klasyka. Nie ma co przed nią uciekać. Zwłaszcza kiedy próbuje się jakichś smaków i przepisów po raz pierwszy. W takim wypadku należy zrezygnować z eksperymentów. Te cytrynowe tartaletki wyszły świetnie i sprawiły, że sam do siebie się uśmiechałem. Moja blogowa kompanka (tak to było? ;)) i żona też mnie pochwaliły! Hura :) Niedługo nadejdzie czas wielkanocny z całą paletą mazurków wszystkich smaków. Rozważyłbym wykorzystanie tego przepisu i wymyślenie typowo świątecznego wzoru na wierzchu tartaletek - mazurków. Oczywiście takie w wersji malinkowej wydają mi się najlepsze :)

Składniki:

Wykonanie:

  • Formę do muffinek wysmarować masłem.
  • Z ciasto kruchego rozwałkowanego do grubości 3 mm wyciąć kółka.
  • Ułożyć w formie muffinkowej i piec około 10 - 15 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni.
  • Po ostudzeniu wyjąć ciasteczka z formy i wypełnić lemon curdem. Wyrównać powierzchnię nożem.
  • Ułożyć na wierzchu maliny i posypać cukrem pudrem.


Komentarze