Biksemad - duński obiad z resztek.

obiad z resztek
Prawda, że wygląda znajomo? Tylko nazwa jakaś taka egzotyczna :) Ile to razy odgrzewaliśmy sobie ziemniaki z poprzedniego dnia, doprawiając je jedynie, by dodać im nieco smaku. A buraki? Jakże swojskie. W oryginale danie podaje się z marynowanymi burakami, ale ja podałam po prostu z surówką z tego warzywa. Bardzo dobry obiad, chyba nie muszę nikogo przekonywać. No może miałabym małe trudności z osobą, która liczy kalorie ;)


Składniki:

  • kilka ugotowanych w całości ziemniaków 
  • 125 g wędzonego surowego boczku
  • 200 g mięsa wieprzowego (ja dałam indycze)
  • cebula
  • czosnek
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • szczypiorek

Wykonanie:

  • Podsmażyć na patelni boczek i mięso (nie dodawałam tłuszczu, bo wytopił się z boczku). Doprawić solą i pieprzem.
  • Na drugiej patelni podsmażyć na maśle drobno posiekaną cebulę i czosnek. Dodać pokrojone w kostkę ziemniaki. Wszystko smażyć, aż ziemniaki się zrumienią. Dodać mięso. Wymieszać, doprawić majerankiem, ewentualnie solą i pieprzem.
  • Podawać z jajkiem sadzonym, posypane szczypiorkiem i burakami.

Komentarze