Pierogi z soczewicą i bryndzą.

pierogi z soczewicą
Tydzień ze strączkami dobiega końca. Minął nam na podróżowaniu palcem po mapie. W poście zapowiadającym obecne hasło wyraziłam nadzieję, że moje kulinarne poszukiwania zakończą się sukcesem. I tak się stało. Gdybym miała wymienić mój numer jeden to zdecydowanie byłby to "smalec" z białej fasoli, a zaraz za nim muffinki z soczewicą. Chociaż nie próbowałam żadnej potrawy Maćka, a każda na pewno byłaby tego warta, to w pierwszej kolejności skusiłabym się na jego tajską zupę. Dzisiaj zaś przygotowałam pierogi z zieloną soczewicą i bryndzą. Polecam, bo są naprawdę smaczne :) To moje ostatnie danie z warzyw strączkowych. Z niecierpliwością czekam na hasło następnego tygodnia !


Ciasto:


  • 350 g mąki pszennej
  • 125 ml wody
  • 1 jajko
  • sól

Nadzienie:

  • 100 g soczewicy (u mnie zielona)
  • 250 g bryndzy
  • cebula
  • jajko
  • sól
  • pieprz
  • masło (do podsmażenia cebuli)

Wykonanie:

  • Składniki na ciasto połączyć i dobrze wyrobić. Ciasto powinno być elastyczne.
  • Ugotować soczewicę.
  • Cebulę drobno posiekać i zeszklić na maśle. Ugotowaną soczewicę, bryndzę, cebulę i jajko połączyć. Farsz doprawić do smaku.
  • Ciasto rozwałkować, lepić pierogi.
  • Gotować w lekko osolonej wodzie przez ok. 2-3 minuty od wypłynięcia.

Komentarze