Zapiekanka z kaszy jaglanej, jabłek i gruszek.

zapiekanka z kaszy jaglanej na słodko Czy można zrobić zapiekankę w wersji słodkiej? Oczywiście. I nawet kasza jaglana zaczyna smakować :) Danie wyglądem przypomina drożdżówkę, w głównej mierze przez dodatek kruszonki, ale w smaku jest całkiem inne. Do spodu z kaszy jaglanej dodałam wanilię, owoce posypałam cynamonem, a wierzch dużą ilością kruszonki (specjalnie dla mojej córki). Wszystkie smaki harmonijnie ze sobą współgrają, tworząc apetyczny deser.




Składniki:

Spód:

    zapiekanka z kaszy jaglanej na słodko
  • 1 szkl. kaszy jaglanej
  • 2 szkl. mleka
  • 2 łyżki cukru (dałam trzcinowy)
  • ziarna z jednej laski wanilii
  • jajko

Warstwa owocowa:

  • 2 jabłka
  • 2 gruszki
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1-2 łyżki cukru (dałam trzcinowy)

Kruszonka: 

  • 100 g masła
  • 100 g mąki pszennej
  • 100 g cukru

Wykonanie: 

  • Kaszę przepłukać, wsypać do garnka, zalać mlekiem, dodać cukier, ziarna wanilii. Gotować przez 25 minut. Kasza wchłonie cały płyn. Gdy ostygnie dodać jajko i wymieszać.
  • Kaszę przełożyć do naczynia do zapiekania wysmarowanego masłem, równomiernie rozprowadzić. Owoce obrać umyć, pokroić w cienkie plastry i rozłożyć na kaszy, następnie posypać cynamonem i cukrem.
  • Zrobić kruszonkę i posypać wierzch zapiekanki. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190°C i piec ok. 45 minut.


Komentarze

  1. Zapiekankę powyższą przetestowałam na sobie i rodzinie, bardzo smaczna i pożywna (dla mnie i męża), córki nie zaakceptowały kaszy chociaż moim zdaniem właśnie w tej formie jest smaczna.
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz